Ekkor állt égnek a hajam... |
Pecsételünk, színt keverünk
Hát majd szívstoppot kaptam, hogy alig két (vagy hozzávetőlegesen két) oda nem figyelt perc után, így néz ki a konyhaasztal...Hétvégi programot vagy délutáni szabad programot tervezel, s nem tudod mi legyen az?
Ajánlom figyelmedbe ezt az általunk véletlen kitalált fejlesztő gyerekfoglalkozást.
Mit fejleszt?
- a gyermek finom motorikus mozgását (kézügyességét - nagyon fontos a szép írás kialakításában, s felnőtt korban a finom kézi munkák elvégzéséhez: mérnök, sebész stb.)
Kezdődik a keverés... |
- a vizuális kifejezőképességet: ismerkedik a színekkel, majd egyre bátrabban használja a már megtanultakat, megtapasztaltakat, megtanulja és használja a színek neveit, ismerkedik és gyakorol új technikákkal, amivel kifejezésre juttatja a benne lévő élményeket, világképet
- a vizuális fantáziát (a fentiek megtanulásával, hogyan alkot meg egy-egy képet)
Kész lett a csudaszép lila! |
- gyermek
- erős idegzetű szülő (vagy legalábbis edzettebb)
- folyékony festék
- ecset
- parafadugó pecsét (innen tudod elolvasni a parafadugós pecsétről szól bejegyzést)
- papír
- festőköpeny a gyereknek (vagy legalábbis egy otthoni, használtabb ruha)
Mi ugyan üvegfestéssel álltunk neki, de erre a tevékenységre, inkább a temperát vagy egyéb folyékony festéket ajánlok. Az igazság az, hogy sajnáltam erre használni az üvegfestéket. Nem kell minden színt és árnyalatot beszerezned, elég, ha az alapszíneket (piros, sárga, kék) illetve a fehéret és feketét vásárolod meg. A lényeg úgyis azon van, hogy a gyerek maga jöjjön rá a dolgok nyitjára.
Kísérletezés után, jöhet a színek alkalmazása... |
Milyen szín milyen színekből lehet kikeverni, miből mennyit kell beletenni, hogy erősebb szín legyen, vagy halványabb, sötétebb árnyalattá változzon.
Emiatt az alkotás miatt, másítottam meg a véleményem: már nem sajnálom az üvegfestékeim... |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése