2011. szeptember 29., csütörtök

Készségfejlesztő játékok. Muszáj?

A kicsik seperc alatt rájöttek, hol kell kiszedni a darabkákat.
Mert jól néz ki, mert "olyan fejlesztő", mert mindenhonnan ez sugárzik, hogy "vegyél a gyerekednek játékot!". Nincs is ezzel baj, csak azzal, hogy az egész egy nagy ámítás! Mert azt sugallják, hogy a gyermeked, és vele együtt te is, akkor lesz boldog, ha mindazokat a játékokat (vagy egy részüket), amit reklámoznak, megkapja. Hát szerintem nem ettől lesz boldogabb a gyermekem. Hanem attól, hogy együtt vagyunk, együtt készítünk el dolgokat, együtt kirándulunk, játszunk, együtt keverjük ki a tésztamasszát és kukucskálunk a lerbe, hogy "kisült-e már a kalácsunk".
Bevallom, elcsábultam.Nem tudtam ellenállni a nyomásnak, hogy valami "igazi" fejlesztő játékot vegyek a pureceknek.Ezért bemutatom, nálunk hogyan vált be.
Szó se róla, tényleg minőségit sikerült kifognom.
  • Jó strapabíró, ráállhatnak a kölykök is két lábbal, nem esik be a közepe, 
  • visszafogott a színezése, nem az a szemet szúró harsány színű
  • nem megy szálka a kezedbe
  • fejleszti a finom motorikus mozgást (írás-előkészítő gyakorlatoknak volt kitalálva)
  • jól lehet kombinálni a négy színt, így különböző színmintákat lehet kreálni akár a megadott lapról, akár szülői utasításra vagy fejből (fejleszti az irányított figyelmet, koncentrációkészséget, megfigyelést: sorrendfigyelés)
Ám a hozzáfűzött reményeimet nem váltotta valóra, mert
  • nem játszottak órát hosszat vele
  • illetve nem játszottak vele órák hosszat a rendeltetésének megfelelően
Ellenben
  • seperc alatt rájöttek, hogyan kell kiszedni a mozgatható részeket (míg rám a frászt hozták, nehogy lenyeljék, ha befalják), s innentől kezdve a játék átalakult: 
  • főzési hozzávaló lett a sok kis mütyür
  • fagyizni is szoktak vele
  • vásárolnak is általuk, vagy ezeket vásárolják fel, ha elmennek a vásárba fél pénzzel
  • s a lehető legkülönfélébb helyekre szotyogtatják el a darabkákat, hogy az egész ház megtelik velük
Összegezve: jó, minőségi és esztétikus is a játék, ám családi használatra nem látom a legcélszerűbbnek. Intézményeknek (óvoda, iskola) vagy terápiás használatra (logopédusi, pszichológusi kabinettek) sokkal megfelelőbb, illetve jobban kihasznált: több gyerek /páciens jobban kihasználja.
Ajánlott korosztály: 3 évesektől felfelé.

    Az öltöztetős fejlesztőjátékunkat nagyon nagy becsben tartjuk. Az "angyal" hozta, és azóta gyakran előkerül. A lényeg, hogy a kicsi tartó dobozkából hatféle macilányt (vagy fiút) lehet kirakni, ha a hozzávalókat ügyesen elrendezi a kölyök. Van síró, teniszező, álmos-pizsamás, homokozó macilány/-fiú, így a csemete aktuális érzelmi állapotától és kedvétől függ a kirakott figura.


    Ezzel a tevékenységgel fejleszti a gyerek a:
    • szókincsét: jó alkalom a gyerek aktuális lelkiállapotát megismerni, miután részletesen válaszoltunk kérdéseire, hogy melyik darabka éppen mit ábrázol
    • fantáziáját: össze-vissza párosíthatja a darabkákat, hogy aztán felnőve ő legyen az új divatdiktátor
    • következtető készségét: kis jelek, színek, arckifejezés alapján összeállítani a megfelelő együttest. Pl.: pizsama és teniszegyüttes nem talál.
    Ugyanakkor a fantázia megfelelő működése szerint ez a játék is lehet:
    • fűszerkeverék vagy egyéb
    • főzési hozzávaló
    • pénzérme vagy
    • cukorka
    Összegezve: úgy családi használatra, mint terapeutikus célra megfelelő. Az ára sem túl borsos, jól ki lehet használni.
    Két és fél éves kortól merem ajánlani.


    Egyéb kreativitást fejlesztő játékokra van szükséged? Kérd a Kórházi játékok tárházát, amelyben kórházi és otthoni játszásra alkalmas 19 játékötletet találsz! Katt ide és töltsd ki az űrlapot!

    Nincsenek megjegyzések:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...