2013. január 18., péntek

Minden így kezdődött el

Tanultam pedagógiát, pszichológiát, nyelvészetet,  sportoltam, kórusra jártam, extrém nyelvekkel ismerkedtem, játszóház tanfolyamot végeztem el, a nekem tetsző témákból még tédékáztam is (tudományos diákköri konferencián való részvétel zsargonja), mégha nem is volt a szakom (pl. néprajz).

Mindez jó alkalom volt arra, hogy minél többet magamba szívjak a világból. Ráadásul megismertem az emberek típusait, megtanultam a nyelvükön beszélni.
  
Szöveg: Légy te is mosolygó szülő! Csatlakozz a csapathoz! Kép: A háttérben gyerekrajz, ami egy lila hajú, teli szájjal nevető leánykát ábrázol. Rajta:  Szeretnéd megérteni gyermeked? Szeretnéd, ha megértene valaki? Szeretnéd, ha megértenéd saját magad?  Kétségeid vannak, jól csinálod?    Szülők iskolája  Időpont:  2013. február 8-10.   5 lépcsős hétvégi interaktív előadássorozat első része: Elég jó szülő vagyok-e? A szülői élet buktatói  Itt eloszlanak kétségeid, választ találsz kérdéseidre! Előadók: Daróczi Irén, Gyergyai Réka, Kosztándi Tímea    A kurzus csak akkor indul, ha a minimális 15 fős csoport összegyűl. A kurzus ára: 15 fős csoport esetén egy hétvégi kurzus ára 190 RON. 20+ fős csoport esetén egy hétvégi kurzus ára 160 RON.   Érdeklődni, jelentkezni a zelegor kukac zelegor pont com emailcímben lehet. Jelentkezési határidő: 2012. január 30.
Légy te is mosolygó szülő! Csatlakozz a csapathoz!
Végül a moldvai Diószén faluban kötöttem ki mint magyartanár.
Itt, Moldvában ébredtem rá arra, hogy hihetetlen szerencsém volt a gyerekkorban, fiatalkorban megélt, átélt tapasztalataimmal, élményeimmel. Igazából itt éreztem azt először, hogy kellő képpen fel tudom használni tudásomat. Igazán hasznát vehettem tanulmányaimnak.
A két ott-töltött év alatt irodalmat, nyelvtant, illemtant, csángó népdalokat, népi játékokat tanítottam diákjaimnak, mely tevékenységeket kis kreatív barkácsolással fűszereztem (játékos tevékenységek, kézművesfoglalkozás: csuhébaba készítése, tojásfestés, gyöngyfűzés stb.).

Ugyancsak itt tapasztaltam meg, idegenként, a hagyományos értékrend jótékony voltát. Befogadtak, tiszteltek, segítettek, ha bajban voltam. Éreztem a közösség éltető és megtartó erejét. Láttam és csodáltam a nagycsaládok összetartó erejét: jeles napok alkalmával egymásnak segítenek, a kismamát, beteget felkarolják.

Mindaz, amit átéltem, tapasztaltam, amit tanultam, nagy segítségemre volt a gyermekekkel való jó kapcsolatom kialakításában.
A lélekkel és a nyelvvel foglalkozó tudományágak segítségével sikerült jobban megértenem őket. Élményeim által meg gazdagítanom az ő világukat.


Miért fontos mindez?

Moldvai felfedezésem csak megerősödött gyerekeim cseperedésével. Anyaként is azt tapasztalom: minél többet tudok megmutatni a gyereknek a világból, annyival jobban fejlődik, annyival nyitottabbá és érdeklődőbbé válik a gyerek.

Minél többet tapasztalok, tanulok, annyival többet tudok nyújtani neki.
Minél jobban odafigyelek arra, hogy fejlesszem magam is, annál jobban tudok odafigyelni rá.

Ezeket a pillanatokat, amikor szemükben kigyúl az értelem ragyogása, hogy eddig számára ismeretlent, újat fedezett fel, rájött valaminek a nyitjára, vagy magabiztosan végez el egy nem is olyan rég még ismeretlen cselekvéssort,  nem lehet megvenni, és elmulasztani is kár.

Felfedezésem alátámasztja a választott otthon-település gyerekseregének szervezett tevékenységek népszerűsége: színdarabok betanítása, kézművesfoglalkozások sora, falunap, gyermeknap és mikulásozás szervezése.

Ugyancsak kismamás tapasztalatomból indulok ki, mikor azt állítom, hogy a szociális háló létfontosságú az ember életében. Egy jó szó vagy a puszta rádfigyelő meghallgatás óriási segítség lehet egy, a kimerülés és kétségbeesés szélén álló szülőnek.

Tarts velünk! Itt neked is jó lesz!

Saját tapasztalataim, valamint a decemberi felmérés eredményei adták meg a végső löketet ahhoz, hogy elinduljak és az erdélyi kismamák segítségére álljak.

Szeretném, ha minél több kiegyensúlyozott család nevelne minél több kiegyensúlyozott gyermeket.
Szeretnék abban segíteni, hogy a családok tudatosabb életet éljenek, hogy ráébredjenek melyek a belső mozgatórugóik, melyek hatására csuklóból (mintegy zsigerből) válaszolnak, cselekednek, melyek sok esetben a számunkra kedves személyt (gyermek, pár) sértik meg.
Szeretem azt hinni, hogyha eléggé odafigyelünk és eléggé akarunk változni, akkor a vitatüzek megfékezhetőek lesznek, és nem harapóznak el veszekedés-lavinákká.
Szeretem azt hinni, hogy nem csak a kisgyermekes életszakaszban lehet élmény és öröm forrása a családos élet, hanem nagyobb korban is megtapasztalható.

Ebben szeretnék segíteni. Ha te is szeretnéd.

Ebben a segíteni akarásban nem vagyok egyedül. Kitűnő szaktudással rendelkező, hiteles szakértő szakemberekkel vagyok felszerelkezve.
 Olvass többet róluk!


Tarts te is velünk a Szülők iskolájában, hogy odafigyelj magadra, és hogy hazatérve új élményekkel gazdagíthasd családod!


Mert szükség van erre, és mert megérdemeljük, hogy a sok piszlicsáré rutindolgok után, feltöltődjünk pozitív energiákkal, és megérdemli a családunk is, hogy lehetőségeink és tudásunk legjavát állítsuk szolgálatába.

Bővebb információkért katt ide!

Jelentkezési határidő az első kurzusra 2012. január 30.

Az első hétvége témája: Elég jó szülő vagyok? A szülői élet buktatói. 


A helyek száma korlátozott!

Szerintem, megér egy klikket, hogy megnézd, miről van szó! Ide kattanj!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...