2013. február 28., csütörtök

Hogyan válasszunk iskolát a gyereknek?

Ha új vagy a településen, s nem tudod, hova érdemes adni a gyereket iskolába,
ha nem tudod, ki a gyermeked számára legjobb tanerő,
ha most kerültél vissza szülővárosodba, de a tancid már nyugdíjba ment s kapaszkodót keresel, hova, kihez írasd a gyereket,
ha a barátnőid is ovis szülők, segíthetek eligazodni.

Hogyan fogj hozzá?
Mindenekelőtt leltározd a gyermeked  jó és rossz tulajdonságait. Itt kapsz tippeket az osztályozáshoz.

A gyerek karaktere:
  • inkább örökmozgó, izgága
  • inkább lassúbb, elmélyülős típus
  • inkább a kettő keveréke

A gyerek képességei szerinti szempontok:
  • kiemelkedően jó-e valamiben (mozgás, zene, szellemi tevékenység stb.),
  • vagy szeretnéd megerősíteni őt valamiben (mozgás, zene, szellemi tevékenység stb.), azon belül is, milyen területen.
Vedd sorba, hogy a környékeden milyen iskola-lehetőségek vannak egyáltalán.
  • van-e ott magyar tagozat, 
  • milyen extra/nem extra foglalkozásokra, képzésekre van ott lehetőség,
  • mennyire felelne meg a gyermeked képességeinek (így kívülről, mert aztán bentről teljesen másképp fog látszani úgyis), 
  • milyenek az illemhelyek,
  • milyen és mekkora az udvara, játszótere (ha van)- döngölt földes, betonozott, van-e (elég) zöldövezet, árnyék napsütötte időben,
  • gyalog elérhető-e az iskola, s 
  • ha nem, mennyit és mivel kell utazni odáig, 
  • mennyibe kerülne az ingázás hónapjára.


Gondolkodj el azon is, hogy a gyermeked számára milyen temperamentumú pedagógus felelne meg a legjobban. Csekkold az előző pontokat, s úgy láss neki a keresésnek.
  • inkább hozzád hasonló legyen a temperamentuma?
  • vagy inkább legyen eltérő természete az anyjáénál?
  • mitől, melyiktől erősödhet, fejlődhet inkább a gyermeked?
Ha mindez megvan, akkor szedd nyakadba a lábad s indulj el egy felderítő körútra. Igyekezz beülni egy-egy órára, menj el egy-egy iskola nyílt napra (már ha egyáltalán tartanak ilyeneket).

S hogy mit figyelj meg egy-egy ilyen órán?
Például azt, hogy:
  • milyen a hangulata annak a kis közösségnek, akinek a választandó pedagógus a feje, mozgatórugója - valószínű, az utánuk következő generációval is így alakul majd, habár sokat számít a "hozott anyag".
  • azoknak a kis emberpalántáknak, akikkel 4 éven keresztül együtt volt, milyen az énképük. Ha bemutatkoznak, akkor milyen jelzőkkel illetik magukat (okos, merész, bátor, szófogadó, segítőkész - csupa-csupa jó, pozitív jelző)
  • miként kezeli a tanító a csintalankodókat, kotyogókat, az enyhe konfliktus-helyzeteket, hogyan fegyelmez
S mindenképp figyeld a híreket, mert a naponta váltakozó rendelkezések semmit jót se ígérnek, ne késsétek le a beiratkozást.
Te mi alapján választottál vagy választanál iskolát a csemetédnek?
Írd meg, ihletődjünk egymástól!


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...