2011. december 13., kedd

Ajándék, amiért érdemes éjszakázni

Saját készítésű könyv/lapozó!
Ajándékozni jó, illetve ajándékozni sokszor kell. Mit tegyél, ha tényleg valami igazán érdekeset (értékeset) szeretnél ajándékozni, aminek tényleg örül, netán valamilyen téren fejleszti is a gyereket?
Nagymaszat négyéves szülinapja előtt én is ilyen dilemmák közt lebegtem: mivel tudjuk megajándékozni, ami csak neki szól, amiről érzi, hogy milyen fontos a számunkra. A lényeg, hogy keményen törtem a fejem, s megszületett a végeredmény!
S.k. könyvecskét szerketáltam neki össze családi képekkel és azzal a mesével tarkítva, amit születésétől mondogatott neki az apja.


Előkészület lépései:
  • családi képek kiválogatása: először azt nézd meg, hogy mit szeretnél beleragasztani-varrni a könyvbe, milyen méretűek, mekkorára tervezed a könyvecskét. Ezután a "remekmű" összedobása után, simán el tudok képzelni egy saját fotókból készülő állatos lapozót vagy akár "az én családom" című könyvecskét (apa-anya, nagyapa-nagyanya, testvérek, stb...)
Helyenként megerősített képecske

  • színes papír (vékony) is szükséges, amire a kiválasztott képeket elrendezed, és ezzel együtt fóliáztatod be (laminálás). Egy leheletnyi ragasztás sem árt rájuk, hogy ne mozduljanak el a képek.
  • vásárolj filclapokat: 4 ívet vettem, amit kettéhajtottam, így egyből lett egy kétoldalas "lap", összesen 8 oldalam lett. Tervezésnél vedd figyelembe, hogy a lapozót lapozni is kell, így hagyj rá egy cseppet az összevarrásnál. Szerintem kisebb gyereknek simán elmegy a négy oldalas lapozó, akár kisebb méretben is.
Így néz ki a közepe: először a két szélső lapot varrtam össze...

  • jó minőségű, kenhető ragasztót is szerezz be. Én valami méregdrága hobbiragasztóval próbálkoztam, de szerintem az Aracet is megfelel a célnak, vagy az univerzális ragasztó is jó lesz, ne ragaszkodj a hobbiragasztóhoz. (Én akkor nem kaptam mást.)
  • papondekli (alias karton) is szükséges még, amivel meg tudod erősíteni a könyvecske lapjait (a sok használattól, bizony elég hamar tönkremehet).
...majd összepászítottam és farkasfoggal kapcsoltam össze a két (már összevarrt) lapot.

  • vastagabb (díszesebb?) cérna és hozzávaló is kell még, amivel a filchez ragasztott képeket megerősíted.

A szöveges részt is meg kellett erősíteni, el ne vesszen az üzenet. :)
 Amit ugyan nem végeztem el, de nagyon el fogom: a kettébetűrt ívek széleit is össze kell ölteni farkasfoggal, ne váljanak szét a ragasztások.

Mire ügyelj?
  • lamináláskor legyen forró a gép, máskülönben szétválnak a fóliák s a képek között levegő marad
  • olyan cérnát válassz, ami nemcsak díszít, de tart is
  • először ragaszd, majd varrd fel a filcpalokra a képeket, s csak azután ragaszd be a filclapok közé a kartonpapírt
  • minél nagyobb filcfelületet hagysz szabadon, annál nagyobb területen fog bolyhosodni a lapocska
Elkészítési idő (éjjeli műszakot számítva) kb. egy hét! Megleped egy ilyennel a gyereked?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...