Ha új vagy a településen, s nem tudod, hova érdemes adni a gyereket iskolába,
ha nem tudod, ki a gyermeked számára legjobb tanerő,
ha most kerültél vissza szülővárosodba, de a tancid már nyugdíjba ment s kapaszkodót keresel, hova, kihez írasd a gyereket,
ha a barátnőid is ovis szülők, segíthetek eligazodni.
Hogyan fogj hozzá?
Mindenekelőtt leltározd a gyermeked jó és rossz tulajdonságait. Itt kapsz tippeket az osztályozáshoz.
A gyerek karaktere:
A gyerek képességei szerinti szempontok:
Gondolkodj el azon is, hogy a gyermeked számára milyen temperamentumú pedagógus felelne meg a legjobban. Csekkold az előző pontokat, s úgy láss neki a keresésnek.
S hogy mit figyelj meg egy-egy ilyen órán?
Például azt, hogy:
ha nem tudod, ki a gyermeked számára legjobb tanerő,
ha most kerültél vissza szülővárosodba, de a tancid már nyugdíjba ment s kapaszkodót keresel, hova, kihez írasd a gyereket,
ha a barátnőid is ovis szülők, segíthetek eligazodni.
Hogyan fogj hozzá?
Mindenekelőtt leltározd a gyermeked jó és rossz tulajdonságait. Itt kapsz tippeket az osztályozáshoz.
A gyerek karaktere:
- inkább örökmozgó, izgága
- inkább lassúbb, elmélyülős típus
- inkább a kettő keveréke
A gyerek képességei szerinti szempontok:
- kiemelkedően jó-e valamiben (mozgás, zene, szellemi tevékenység stb.),
- vagy szeretnéd megerősíteni őt valamiben (mozgás, zene, szellemi tevékenység stb.), azon belül is, milyen területen.
- van-e ott magyar tagozat,
- milyen extra/nem extra foglalkozásokra, képzésekre van ott lehetőség,
- mennyire felelne meg a gyermeked képességeinek (így kívülről, mert aztán bentről teljesen másképp fog látszani úgyis),
- milyenek az illemhelyek,
- milyen és mekkora az udvara, játszótere (ha van)- döngölt földes, betonozott, van-e (elég) zöldövezet, árnyék napsütötte időben,
- gyalog elérhető-e az iskola, s
- ha nem, mennyit és mivel kell utazni odáig,
- mennyibe kerülne az ingázás hónapjára.
Gondolkodj el azon is, hogy a gyermeked számára milyen temperamentumú pedagógus felelne meg a legjobban. Csekkold az előző pontokat, s úgy láss neki a keresésnek.
- inkább hozzád hasonló legyen a temperamentuma?
- vagy inkább legyen eltérő természete az anyjáénál?
- mitől, melyiktől erősödhet, fejlődhet inkább a gyermeked?
S hogy mit figyelj meg egy-egy ilyen órán?
Például azt, hogy:
- milyen a hangulata annak a kis közösségnek, akinek a választandó pedagógus a feje, mozgatórugója - valószínű, az utánuk következő generációval is így alakul majd, habár sokat számít a "hozott anyag".
- azoknak a kis emberpalántáknak, akikkel 4 éven keresztül együtt volt, milyen az énképük. Ha bemutatkoznak, akkor milyen jelzőkkel illetik magukat (okos, merész, bátor, szófogadó, segítőkész - csupa-csupa jó, pozitív jelző)
- miként kezeli a tanító a csintalankodókat, kotyogókat, az enyhe konfliktus-helyzeteket, hogyan fegyelmez
Te mi alapján választottál vagy választanál iskolát a csemetédnek?
Írd meg, ihletődjünk egymástól!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése