2011. június 7., kedd

Határidős torta (képes beszámoló)

Anya dolgozik, határidős munkája van, de enni is kell valamit, nomeg nem árt, ha valami édesség is kerül az asztalra. Ilyenkor nincs idő, de még kedv se a pepecselésre, így marad egy könnyebb étel készítése.

Az egész úgy kezdődik, hogy megfőzöl egy jó adag puliszkát. Van, aki hideg vízbe teszi bele a málélisztet (kukoricadara), s van aki forrásban lévő vízbe szórja bele. Ízlés meg tudás kérdése, a végeredmény általában ugyanaz. Jobban jársz azonban, ha nem borítod így ki és hideg vizes kézzel lapogatod formára a puliszkát, hanem egy jénai tálba rétegekként rakod le. Na, de én így csináltam, s egy cérnával lapokra osztottam.
Nem vagyok profi, csak lelkes főzőgető, így a lapok sem sikerültek szép egyformára. És persze, megint elszámítottam magam: elfogyott már a vastagabbra főzött dzsemünk. Az alsó lapot mézzel és mandulával kentem-szórtam be, a felső lapot meg szilvaízzel. De bármilyen keményebb lekvár, dzsem jó erre. 
Nekem a mézem egy cseppet kifolyt. Hiába na, nehéz étel a puliszka. :)

A tetejét is bekentem egy kis szakfelügyelő segítségével ugyanazzal a szilvaízzel. Ha neked több a választékod, variálj nyugodtan!
S akkor következik az a rész, amikor még inkább be lehet vonni az apróságokat: díszíteni kell a tortát!  Külön, korosztályának megfelelő feladatot kaphat a gyerek. Például: ossza 2 vagy 4 részre a tortát, csak meghatározott színű pufarint használhat, csak bizonyos formákkal díszíthet, betűt-ismerő kiskölyöknél külön öröm kirakni az össze családtag és meghívott vendég kezdőbetűjét.

S akkor variációk egy témára (meg egy kis nyálcsorgató). Így néz ki a torta megkezdve.

Írtam, ugye, hogy a méz kifolyt? Ha körbebástyázod a tortát pufarinnal (Románián kívül élőknek: az a színes puffasztott micsoda), akkor az felfogja az édes levet. Persze, nem áll el, míg a világ s még két nap, de jó megoldás szükség helyzetben. :)
Ha jobban szereted a habos, krémes alkotásokat, akkor kenj rá tejszínhabot! S ha nálam ügyesebb háziasszony vagy (amit ugyan kétlek, de gyakorlottabb azért lehetsz), akkor ne csak három lapot vágj, hanem többet, mert ebben a vastagságban azért száraz.

Mi a haszna az egésznek?

  • kevés időből és kis munkából egy prezentálható valamivel rukkolhatsz elő
  • jóllakik a család
  • jóllakik a vendég is, főleg, ha eddig ilyet még nem evett
  • ha nagyobb adagban főztél jól lakik a kutyád, s macskád, de még a szomszéd és annak kutyája is
  • kis családi tevékenység válhat belőle: a gyermeket bevonod, fontosnak érzi magát, lekötöd a figyelmét, máris nem rosszalkodik. Jó, hasznos érzése lesz. S ugye, tudjuk, milyen fontos ez az érzés?
  • gyakorolhatjátok a színeket, a formákat, a betűket díszítés közben
  • ha gyermekeid életkora nagyon eltér (pl. hozzátáplálás fázisában lévő s egy mindenevő nagyobb óvódás), akkor is jól jársz, mert a sima puliszkát adhatod a kisebbiknek csepp pufarinnal megtoldva (saját belátásod szerint), s nem kell többször főznőd


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...